Sunday, October 9, 2011

အီလက္ထ႐ိုျမဴးဇစ္ကို ဖန္တီးခဲ့သူ သားစိုးရဲ႕ ငယ္ဘ၀

ငွက္ေလး | 11:17 AM | Best Blogger Tips

“ျမန္မာဂီတပညာရွင္ေတြ ကိုယ္ပိုင္ဂီတဖန္တီးမႈ အားနည္းေနၿပီး ေကာ္ပီသီခ်င္းေတြ အရမ္းမ်ားေနလို႔ ကြၽန္ေတာ္က ႏိုင္ငံတကာအလည္မွာ ကိုယ့္ဂီတကို လိပ္ျပာသန္႔သန္႔နဲ႔ခ်ျပ၊ ဖြင့္ျပႏိုင္မယ့္ ကိုယ္ပိုင္ဂီတတစ္ခု ျဖစ္ေအာင္ လုပ္မယ္ဆိုတဲ့ ရည္ရြယ္ခ်က္နဲ႔ ဂီတလမ္းေၾကာင္းသစ္ကို ေဖာက္လုပ္ခဲ့တာပါ” လို႔ဆိုလာသူက သားစိုးပါ။ သူက ေခတ္နဲ႔အညီ ေပၚထြက္လာတဲ့ အမ်ဳိးစံုတဲ့ ဂီတမ်ားစြာ အနက္ကမွ ႐ိုးရာနတ္ဒိုးကို အေျခခံတဲ့ အီလက္ထ႐ိုျမဴးဇစ္ ပံုစံသစ္ကို ဖန္တီးၿပီး ၂၀၀၆ ႏွစ္မွာ ျမန္မာပရိသတ္မ်ားနဲ႔ ထိေတြ႕ခြင့္ေပးခဲ့သူေပါ့။

သူဖန္တီးတဲ့ အီလက္ထ႐ိုနတ္ဒိုး ဂီတေတးသံစဥ္မ်ားက ေခတ္နဲ႔ အညီ စီးေမ်ာေနတဲ့ လူငယ္ေတြၾကား မွာ အတာသႀကၤန္ရက္မ်ားနဲ႔အတူ ေလဟုန္မွာ ပ်ံ႕လြင့္ေလ့ရွိပါတယ္။ ၂၀၀၆ ခုႏွစ္မွာ ဆိုင္းႀကိဳက္တဲ့ေမာင္၊ ေတာင္ေပၚကရွမ္းကေလး၊ Remix ကိုမွႀကိဳက္တယ္ဗ်ာ စတဲ့ေတးသီခ်င္း ေတြက သႀကၤန္မွာ လႊမ္းမိုးမႈေကာင္း ခဲ့တဲ့ေတးသီခ်င္းေတြ ျဖစ္ခဲ့သလို ၂၀၀၇ ခုႏွစ္မွာလည္း သူဖန္တီးတဲ့ နပန္းစံ၊ ေရခဲေရ စတဲ့ ေတးသံစဥ္ ေတြက လူငယ္ေတြ ျမဴးၾကြကခုန္ေနတဲ့ သႀကၤန္မ႑ပ္တိုင္းမွာ ပ်႕ံလြင့္ေအာင္ျမင္ခဲ့ပါတယ္။ အဲဒီေနာက္ ၂၀၀၈ သႀကၤန္ရက္ေတြမွာ ကိုႀကီးေက်ာ္၊ ေပ်ာ္ရဲ႕လားေဟ့ ေမာင္တို႔ေရ သီခ်င္း၊ ၂၀၀၉ သႀကၤန္မွာ၂၀၀၉ စာဥအလြမ္း သီခ်င္း၊ ၂၀၁၀ သႀကၤန္မွာ အာရာပါး စတဲ့စတဲ့ သီခ်င္းမ်ားက သႀကၤန္ရက္မ်ားနဲ႔ တြဲဖက္လို႔ သူ႔ရဲ႕ဂီတဖန္တီးမႈ ကိုတစ္ႏွစ္ၿပီး တစ္ႏွစ္ ေအာင္ျမင္ေစခဲ့ တဲ့သီခ်င္းေတြပါ။


သူဖန္တီးတဲ့ ဂီတအေပၚ “လူငယ္ပီပီ လမ္းေၾကာင္းသစ္ေဖာက္ၿပီး ႀကိဳးစားဖန္တီးထားတာ ေလးစား ဖို႔ေကာင္းတယ္”ရယ္လို႔ လက္ခံခ်ီး က်ဴးအားေပးၾကတဲ့ ပရိသတ္မ်ားစြာ ရွိသလိုပဲ “ဘာေတြေလွ်ာက္လုပ္ ေနတာလဲ။ ႐ိုးရာဂီတကို ဖ်က္ဆီးေနတယ္” စတဲ့ ေ၀ဖန္မႈမ်ဳိးစံုနဲ႔ မႏွစ္ၿမိဳ႕သူေတြလည္း ရွိပါတယ္။

သူရဲ႕ႏွလံုးသားထဲမွာ ဂီတျမတ္ႏိုးမႈေတြကို စတင္ သေႏၶတည္ေစခဲ့တာက သူ႔အသက္ ဆယ္ႏွစ္အရြယ္ ၅ တန္းေက်ာင္းသားေလး စိုးမြန္ေအာင္ ဘ၀မွာပါ။ စီးပြားေရးရပ္၀န္း က ဖခင္ျဖစ္သူ ဦးေအာင္စန္းတင့္က သားႀကီးျဖစ္တဲ့ သူ႔ကုိ ကက္ဆက္ တစ္လံုး လက္ေဆာင္ ၀ယ္ေပးခဲ့တယ္။ အဲဒီေခတ္ အဲဒီအခ်ိန္မွာ ေရဒီယိုက ထုတ္လႊင့္တဲ့ အဂၤလိပ္ေတးသံေတြကို နားေသာတဆင္ရင္း ဂီတကေပးစြမ္း တဲ့ ၾကည္ႏူးမႈရသေတြကို ႏွစ္သက္ ကြၽမ္း၀င္လာခဲ့တဲ့အျပင္ ဂီတသံစဥ္ မ်ားကို ၀ါသနာပါတဲ့ မိဘႏွစ္ပါးရဲ႕ ေန႔စဥ္ဖြင့္လွစ္နားဆင္ခဲ့တဲ့ ေတးသံစဥ္ေတြကလည္း သူတို႔ညီအစ္ကို သံုးေယာက္ရဲ႕ရင္ကုိ ဂီတျမတ္ႏိုးစိတ္ေတြ ေမြးဖြားေပးခဲ့ပါတယ္တဲ့။


သူ ၇ တန္းေက်ာင္းသားအရြယ္ ေရာက္ေတာ့ ၀ါသနာတူ သူငယ္ခ်င္းေတြနဲ႔ပူးေပါင္းၿပီး ဂီတအဖြဲ႔အျဖစ္ လႈပ္ရွားမႈေတြ စတင္ခဲ့တယ္။ အဲဒီအခ်ိန္ေတြက ပညာေရးတစ္ဖက္နဲ႔ ၀ါသနာရွင္အျဖစ္သာ လႈပ္ရွားခဲ့ေပမယ့္ တကၠသိုလ္၀င္တန္း ေအာင္ျမင္ၿပီးခ်ိန္ မွာေတာ့ သူငယ္ခ်င္းျဖစ္သူ သုတေအး၊ ျပည္သာတို႔နဲ႔တြဲၿပီး W.Y.W ဆုိတဲ့ ဂီတအဖြဲ႕ေလး ဖြဲ႕ခဲ့တယ္။ အဲဒီ အဖြဲ႕အေနနဲ႔ အနည္းငယ္ ၾကမ္းတမ္းသေယာင္ရွိတဲ့ ဟစ္ေဟာ့ပ္ဂီတသံစဥ္ ေတြကို Underground ရပ္၀န္းမွာ ဟစ္ေၾကြးခဲ့ၾကပါတယ္။ အဲဒီအခ်ိန္ က Underground ရပ္၀န္းမွာ သူတို႔ အဖြဲ႕နဲ႔အတူ အက္စစ္အဖြဲ႕ျဖစ္လာတဲ့ အနဂၢတို႔အဖဲြ႕ကလည္း အက္စစ္မဟုတ္ေသာ အမည္နဲ႔ လႈပ္ရွားေန သလုိ တျခားဂီတ အဖြဲ႕ငယ္ေတြလည္း မ်ားစြာရွိခဲ့တာေပါ့။ Underground ရပ္၀န္းမွာ W.Y.W အဖြဲ႕ရဲ႕ရပ္တည္မႈ က သိပ္မၾကာခဲ့ပါဘူး။ အေၾကာင္းေၾကာင္းေတြေၾကာင့္ ၿပိဳကြဲခဲ့ၿပီးသားစိုး က ၁၉၉၇ ခုႏွစ္မွာ ခင္မင္ခဲ့တဲ့ သူငယ္ခ်င္း ဘာဘူ ဖြဲ႕စည္းထားတဲ့ Fi Gi- D အဖြဲ႕ထဲ ၀င္ေရာက္ လႈပ္ရွားခဲ့တယ္။

၁၉၉၈ ခုႏွစ္၀န္းက်င္မွာ ဘာဘူဖြဲ႕စည္းခဲ့တဲ့ Fi Gi- D ဂီတအဖြဲ႕ မွာ သီရိေဆြ ႏုတ္ထြက္အၿပီး သားစိုး နဲ႔ကြိကြိတို႔ အဖြဲ႕၀င္ျဖစ္လာခ်ိန္ ေနာက္ ပိုင္း ၂၀၀၀ ျပည့္ႏွစ္မွာေတာ့ အဆိုရွင္ အဲလက္စ္နဲ႔ေတြ႕ဆံုၿပီး အဲလက္စ္ရဲ႕ ကူညီမႈေတြနဲ႔ အဖြဲ႕အမည္ကို Theory အဖြဲ႕အျဖစ္ ေျပာင္းခဲ့ၿပီး သားစိုး၊ ဘာဘူ၊ ကြိကြိနဲ႔အဲလက္စ္တုိ႔ ပါ၀င္သီဆိုထားတဲ့ Theory စီးရီးကို၂၀၀၀ ျပည့္ႏွစ္မွာ စတင္ထြက္ရွိႏိုင္ခဲ့ပါတယ္။ Theory မွာ သီဆုိခဲ့တဲ့သားစိုးရဲ႕ ဟစ္ေဟာ့ပ္ ဂီတသံစဥ္ေတြက W.Y.W အဖြဲ႕မွာ ဟစ္ေၾကြးခဲ့တဲ့ သံစဥ္ေတြထက္ေတာ့ ႏူးညံ့ခဲ့ပါၿပီ။

“Underground ရပ္၀န္းမွာ ႏွစ္ ေတာ္ေတာ္ၾကာ လႈပ္ရွားျဖစ္တယ္။ ကြၽန္ေတာ္ဆယ္တန္းေအာင္ေတာ့ အဂၤလိပ္စာအဓိကနဲ႔ ဒဂံုတကၠသိုလ္မွာ ဒုတိယႏွစ္ထိ တက္ခဲ့တယ္။ ဒုတိယႏွစ္ေျဖၿပီးေတာ့ ႏိုင္ငံျခားမွာ ဂီတနဲ႔ ပတ္သက္တဲ့ ပညာရပ္သြားခ်င္တဲ့ အတြက္ ၂၀၀၀ ျပည့္ႏွစ္မွာ လန္ဒန္ကိုသြားၿပီး အဲဒီက SAE (School of Audio Engineering) ေက်ာင္းမွာ Audio Engineering ဘာသာကို သင္ယူခဲ့တယ္။ အဲဒီမွာစၿပီး အီလက္ထ႐ိုဂီတကို ကြၽမ္း၀င္သိရွိၿပီး ဆရာရွင္းျပတဲ့ DanceMusic ဂီတအေၾကာင္း ကိုစိတ္၀င္စားခဲ့တယ္။ အဲဒီအခ်ိန္က အဂၤလန္မွာ ဟစ္ေဟာ့ပ္ေတြ ေခတ္မစားဘူး။ DanceMusic ဂီတက ေခတ္စားေနတဲ့ အခ်ိန္ေပါ့။ ဒါေၾကာင့္ ကြၽန္ေတာ္တို႔ဂီတကိုလည္း တျခားႏိုင္ငံေတြလို ဖန္တီးခ်င္စိတ္ျဖစ္ၿပီး အဂၤလန္က အႀကီးဆံုး စာၾကည့္တိုက္ မွာ ျမန္မာနတ္ဒိုးနဲ႔ ပတ္သက္တာေတြ နဲ႔ ေရွးေခတ္ဂီတနဲ႔ ပတ္သက္တာ ေတြကုိ ေ၀ဖန္မႈေတြပါ ေဖာ္ျပထားတဲ့ စာအုပ္ေတြအမ်ားႀကီးမွာ ရွာေဖြဖတ္ ႐ႈခဲ့ရတယ္”လို႔ အီလက္ထ႐ိုနတ္ဒိုး ဂီတအား ဖန္တီးလိုစိတ္ ျဖစ္လာပံုကို သားစိုးက ဆိုပါတယ္။
အဂၤလန္မွာ သံုးႏွစ္ခြဲ၀န္းက်င္ ပညာသင္ယူအၿပီး ၂၀၀၂ ခုႏွစ္မွာ ျမန္မာႏိုင္ငံကို ျပန္လည္ေရာက္ရွိခဲ့ ပါတယ္။ အဲဒီအခ်ိန္ကစၿပီး ျမန္မာပရိသတ္ေတြနဲ႔ ရင္းႏွီးမႈမရွိေသးတဲ့ ဂီတပံုစံသစ္ကို စြန္႔ဦးတီထြင္ဖန္တီး ဖို႔အတြက္ တစ္ကိုယ္ေတာ္စြန္႔စားမႈ ကို အစျပဳခဲ့ပါတယ္။ သူယံုၾကည္တဲ့ လမ္းေၾကာင္းသစ္ကို ေလွ်ာက္လွမ္း ႏိုင္ဖို႔ မႏၲေလးတိုင္း၊ စစ္ကိုင္းတိုင္း စတဲ့ ေဒသေတြမွာရွိတဲ့ ႐ိုးရာနတ္ပြဲေတြကို တစ္ကုိယ္ေတာ္ခရီးစဥ္နဲ႔ ေလ့လာမွတ္တမ္းတင္ ခဲ့ပါတယ္။ သူ႔ရဲ႕ဂီတဖန္တီးမႈ ႐ုပ္လံုးေပၚဖို႔အတြက္ ျမန္မာ့ဆိုင္းပညာရွင္ စိန္လွေငြနဲ႔ စိန္ ၿမိဳင္တုိ႔ရဲ႕ အကူအညီအပါအ၀င္ Remix ကြၽမ္းက်င္သူ ဥကၠာဦးသာရဲ႕ ကူညီပံ့ပိုး ဖန္တီးေပးမႈေတြနဲ႔ ၂၀၀၆ ခုႏွစ္မွာ ေရာသမေမႊစီးရီးကို ပရိသတ္ေရွ႕ တင္ျပႏိုင္ခဲ့ပါတယ္။ ေရာသေမႊစီးရီး ထြက္ရွိၿပီးေနာက္ပိုင္းမွာေတာ့ ျမန္မာ့ဂီတနဲ႔ ေပါင္းစပ္တဲ့ ဂီတလမ္းေၾကာင္းသစ္ကို တီထြင္ခဲ့တဲ့ သားစိုးကို ႏိုင္ငံတကာ သတင္းမီဒီယာႀကီးေတြက အေလးထားေမးျမန္း ေဖာ္ျပျခင္းခံခဲ့ရပါ တယ္။ ေရာသမေမႊစီးရီးထြက္ရွိ ၿပီးေနာက္ ၂၀၀၇ ခုႏွစ္မွာ ေရာခ်င္ေရာမေရာခ်င္ေန၊ ၂၀၀၈ ခုႏွစ္မွာ အေမႊစီးရီးနဲ႔ ဖေအတူ မေအတူ စီးရီး (ညီျဖစ္သူ ဗံုဘံုႏွင့္သီဆိုထားသည္)၊ ၂၀၀၉ ခုႏွစ္မွာ ေမႊလို႔မ၀လို႔၊ ၂၀၁၀ ျပည့္ႏွစ္မွာ ေရာတယ္ေမႊတယ္ စီးရီး ေတြကို ႏွစ္စဥ္ ထြက္ရွိႏိုင္ခဲ့ပါတယ္။ ၂၀၁၁ မွာေတာ့ အဲဒီစီးရီးေတြထဲက ဂီတပံုစံနဲ႔ ႏြယ္တဲ့ ဂီတပံုစံသစ္အျဖစ္ ဖန္တီးထားတဲ့ ေငြျမင္လွ်င္လင္လုပ္မည္ စီးရီးသစ္ကိုထြက္ရွိဖို႔ စီစဥ္လ်က္ ရွိပါတယ္။ တစ္ကိုယ္ေတာ္ေခြငါးေခြနဲ႔ အတြဲေခြခုနစ္ေခြ ၀န္းက်င္ကို ျဖန္႔ခ်ိထားၿပီးျဖစ္တဲ့ သားစိုးက ၂၀၀၉ ခုႏွစ္မွာ မထက္ထက္ခိုင္နဲ႔ လက္ထပ္ခဲ့ပါတယ္။

“လူဆိုတာေမြးကတည္းက ေသဖို႔ေမြးလာတာပါ။ မေသခင္ ေကာင္းတာေတြလုပ္တာဟာ အေကာင္းဆံုး ျဖစ္မွာပါ။ ကြၽန္ေတာ္က ကြၽန္ေတာ့္ လမ္းကို ပံုမွန္ေလွ်ာက္လွမ္းမယ္။ ဘ၀မွာ မုန္တိုင္းလာလာ ေလေျပလာ လာ အရာအားလံုးကို ၾကံ့ၾကံ့ခံႏိုင္တဲ့ လူသားတစ္ေယာက္အေနနဲ႔ ရပ္တည္ ေနပါတယ္” လို႔ဆိုလာသူ သားစိုးရဲ႕ ေရွ႕ဆက္မယ့္ခရီးကေတာ့ . . .

“ေရွ႕ဆက္မယ့္ခရီးမွာ တီထြင္စရာေတြ အမ်ားႀကီး က်န္ရွိေနေသးတယ္လို႔ ယူဆတဲ့အတြက္ အခုလုပ္ေဆာင္ေနတဲ့ ဂီတနဲ႔ႏြယ္တဲ့ ဂီတပံုစံ သစ္ေတြကို ကြၽန္ေတာ္နဲ႔အတူ လိုက္ၿပီး တီထြင္မယ့္ လူငယ္ေတြလည္းရွိတဲ့အတြက္ သူတို႔ေတြနဲ႔တြဲၿပီး တီထြင္မႈေတြ လုပ္ေဆာင္သြားမယ္။ ေနာက္ ပိုင္းမွာ စီးပြားေရးနဲ႔ လူမႈေရးလုပ္ငန္းေတြကို ပိုလုပ္ျဖစ္မယ္”တဲ့ . . .

http://www.fusarshinlay.com/profiles/blog/show?id=6384739%3ABlogPost%3A2398821&xgs=1&xg_source=msg_share_post မွ ကူးယူေဖာ္ျပသည္


No comments:

Post a Comment